Un raspuns scurt la intrebarea ce este un magazin online ar fi: un website dinamic, in care comerciantul isi poate prezenta produsele scoase la vanzare, iar vizitatorii sau clientii, isi pot alege produsele pe care doresc sa le achizitioneze si, in unele cazuri chiar sa le plateasca direct prin plata online.
Orice, de la cadouri, carti, parfumuri, flori, pana la cumparaturile casnice, chiar si animale de companie poate fi cumparat din magazine online. Daca vindeti un produs sau un serviciu, un magazin online poate fi “vitrina” dvs. pe Internet, permitand vizitatorilor magazinului dvs. sa inspecteze produsele sau serviciile direct din casele lor, la orice ora din zi sau din noapte, in orice si a saptamanii.
Solutiile software prezente pe piata, la ora actuala, sunt dintre cele mai diverse fiind aplicabile de la magazine cu scop general, pana la cele mai specializate magazine, dedicate unui singur produs sau grup de produse. Costurile pentru realizarea unui magazin online pot varia de la gratuit pana la mii sau zeci de mii de euro, in functie de performantele cerute de comerciant de la software-ul care gestioneaza magazinul, sau de serviciile de design solicitate.
Magazinul tau fizic genereaza mai multe cheltuieli decat profit? E timpul sa te muti online! Scapa de costurile cu angajatii, facturi de utilitati si chirii exorbitante! Acum poti sa ai in 15 zile lucratoare magazinul tau online… “la cheie”.
- Comertul electronic este printre putinele industrii romanesti care creste constant (in medie 30%) si semnificativ de la an la an.
- Romanii fac zilnic cumparaturi online de 5 milioane de euro!
- 6 romani din 10 au achizitionat cel putin o data online!
- Din 11,4 milioane de utilizatori de internet, aproape 7 milioane de romani au achizitionat online produse si servicii anul trecut in valoare de 2 miliarde de euro!
- Raportul cerere-oferta este invers proportional: sunt 5000 de magazine online (cu trafic relevant) la aproape 12 milioane de clienti!
*** Statistici oficiale, cnf. GpeC.
Avantajele de a detine un magazin online sunt numeroase si mentionam aici doar cateva dintre cele mai importante:
- un magazin online poate fi tinut “deschis” 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana
- personalul necesar conducerii si intretinerii unui magazin online este net mai putin numeros decat cel necesar intretinerii unui magazin clasic
- chiria necesara unui magazin online este infima, comparativ cu cea necesara pentru a avea un magazin clasic, la strada, sau intr-un mall
- “rafturile” cu produse ale unui magazin online pot fi rearanjate prin cateva click-uri de mouse, direct din biroul dvs., fara a necesita inchiderea magazinului
- pentru un vizitator, saltul de la sectiunea de alimente la sectiunea de electrocasnice este la un click distanta
- comparatia intre diverse produse este facila, in cazul unui magazin online, ea putand fi facuta pe ecranul monitorului, pentru mai multe produse simultan
- in cazul unor produse apreciate de cumparatorii precedenti, parerile acestora pot determina potentialii clienti sa intre in magazinul dvs. online si sa cumpere, si ei, aceleasi produse, pe baza recenziilor existente
- sortarea produselor in functie de diverse criterii, cel mai important fiind pretul, lucru practic imposibil de realizat intr-un magazin clasic
- un cumparator intr-un magazin online, nu numai ca nu este nevoit sa impinga caruciorul de cumparaturi de-a lungul si de-a latul magazinului, dar il si poate lasa plin cu produse si continua cumparaturile dupa o perioada de timp, timp in care produsele adaugate in cosul sau de cumparaturi este pastrat pentru a fi adaugate altele sau pentru a le plati
Cu toate ca au avut un start anevoios, magazinele online reprezinta, acum, o foarte mare cota din piata de retail, fiind segmentul online cu cea mai spectaculoasa crestere in ultimii ani. In Romania, utilizarea magazinelor online ca model de afacere a inregistrat o crestere exploziva in ultimii ani, inscriindu-se in trendul global de dezvoltare a afacerilor pe Internet.
Deoarece ne dorim ca proprietarul magazinului online sa aiba acces si control deplin dupa terminarea procesului de design, nu includem pachete de hosting (gazduire) sau domeniu (ex: www.numele-site-ului.ro) in nici unul dintre pachetele de webdesign oferite de PRYMEDIA. Pentru a obtine aceste servicii indispensabile crearii unui magazin online, va vom ghida catre unul dintre furnizorii alesi de noi si va vom ajuta in procesul de achizitionare pe numele dvs sau al firmei dvs, la costuri cat mai reduse in raport cu performantele. De asemenea va vom ajuta si in alegerea unui nume de domeniu potrivit din punct de vedere SEO si al unui plan de hosting in functie de caracteristicile magazinului.