Optimizarea SEO este pe scurt, optimizarea tehnica si de continut a unui site. Acesta trebuie sa raspunda cat mai bine nevoilor utilizatorilor, asa cum sunt acestea percepute de catre un motor de cautare. Urmand acest proces, site-urile ajung sa se plaseze pe o pozitie cat mai inalta in pagina de rezultate Google, generand astfel mai mult trafic sau vizite. Asta se traduce prin sanse mai mari de a-si face cunoscut brandul si de a obtine vanzari de produse sau servicii.
Imagineaza-ti pentru o clipa ca esti bibliotecar. Gandeste-te ca biblioteca unde lucrezi dispune de toate cartile existente pe planeta, iar tu ai responsibilitatea de a face recomandari unor oameni care iti ofera doar cateva cuvinte despre ce isi doresc. Cam pe asta se bazeaza prescurtarea de “SEO”.Acest termen provine din limba engleza si se traduce “Search Engine Optimization“, adica optimizare pentru motoarele de cautare.
Chiar daca “optimizare SEO” este un pleonasm, noi il folosim aici drept cuvant cheie datorita volumului mare de cautari pentru acesta.
Optimizarea SEO este arta si stiinta de a genera trafic sau a creste accesarile “gratuit” sau organic pe motoarele de cautare. Tehnica se schimba constant, iar pozitionarea pe paginile de rezultate se bazeaza pe relevanta si autoritatea pe care le transmite un site sau o adresa web pe anumite cuvinte cheie.
Cele mai populare motoare de cautare, in ordinea cotei de piata, sunt Google, Bing, Yahoo și Yandex. Avand 90% din cota de piata, Google este liderul absolut cand vine vorba de motoare de cautare, atat din punct de vedere economic, cat si tehnologic. In 2017 a inregistrat vanzari in valoare de 109,65 de miliarde de dolari.
Toate drepturile rezervate | © PRYMEDIA.RO